“Yabancı Dil Öğretiminde Yaratıcı Dramanın Rolü: Neden Yaratıcı Drama?” Adlı Etkinlik Gerçekleştirildi
17 Nisan 2021 | 11:23

Üniversitemiz Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından düzenlenen, “Yabancı Dil Öğretiminde Yaratıcı Dramanın Rolü: Neden Yaratıcı Drama?” adlı etkinlik çevrim içi olarak gerçekleştirildi.Moderatörlüğünü Yabancı Diller Yüksekokulu Öğr. Gör. Pelin Aksu'nun yaptığı etkinlikte, konuşmacı olarak doktorasını Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız'ın danışmanlığında Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsünde tamamlamış, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanı Arş. Gör. Dr. Ersin Çilek yer aldı. Programa Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız, Yabancı Diller Yüksekokul Müdürü Doç. Dr. Celal Turgut Koç, öğretim üyeleri, konuklar ve öğrenciler katıldı.

Programın açılış konuşmasını yapan Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız, “Göreve geldiğimiz andan itibaren Üniversitemizdeki idarecilerimizin ve hocalarımızın da katkılarıyla çok önemli programlar, etkinlikler gerçekleştirdik. Bugün yine çok faydalı olacağını düşündüğüm bir etkinliği düzenliyoruz. Programın gerçekleşmesinde emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum” diye konuştu.

Rektörümüzden sonra söz alan Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanı Arş. Gör. Dr. Ersin Çilek, “Yaratıcı drama yeni bir alan ülkemizde. Bu konuyla ilgili bir farkındalık yaratmak istiyorum. Yabancı dil eğitiminde bazı teknikler kullanıyoruz” dedi.

Yaratıcı dramanın Yunanca kökenli bir kelime olduğu bilgisini veren Ersin Çilek, “Yaratıcı drama; ben yaparım, ben yapabilirim anlamına gelmektedir. Bir sözcüğü, bir kavramı tiyatro tekniklerinden yararlanarak, oyun ve oyunlar geliştirerek canlandırma olarak tanımlanabilir yaratıcı drama. Yaratıcı dramada en önemli unsur anlık doğaçlamadır” diye konuştu. 

Yaratıcı dramanın hayatın bir simülasyonu olduğunun altını çizen Ersin Çilek, şöyle devam etti: “Gerçek dünya ile kurgusal arasında bağ kurmaya yarar yaratıcı drama. Aynı zamanda, yaratıcı dramada şimdi ve burada ilkesi mevcuttur. Yaratıcı drama tek kişilik bir yöntem değildir. Doğaçlama, rol oynama vb. tekniklerden yararlanılarak bir grup çalışması içinde, bireylerin bir yaşantıyı, bir olayı, bir fikri, kimi zaman bir soyut kavramı ya da davranışı oyunsu süreçlerle anlamlandırması, canlandırmasıdır.”

“Yaratıcı dramanın yabancı dil öğretiminde konuşma becerilerini geliştirmek üzere kullanılanımı incelendiğinde altı basamaktan oluşan Bloom taksonomisinde sentez basamağında yer aldığı dikkat çekmektedir” diyen Arş. Gör. Dr. Ersin Çilek, sentez basamağının özgünlük ve yeni bir ürünün ortaya koyulması anlamanı geldiğini söyledi.

Yaratıcı dramanın ilk defa 19. yüzyıl sonlarında uygulanmaya başlandığı bilgisini veren Ersin Çilek, “Türkiye’de yaratıcı drama incelendiğinde 1980 öncesi ve sonrası olarak görülmektedir” dedi. Yaratıcı dramada belirli bir metnin olmadığını ifade eden Ersin Çilek, yaratıcı dramada kişinin yaratıcılığının ön planda olduğunu sözlerine ekledi. 

background image