Üniversitemiz TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları kapsamında Kurum İçi İç Tetkik Uygulaması 04.11.2024-15.11.2024 tarihleri arasında Birimlerimizde gerçekleştirildi. ISO 9001:2015 standardı gereği Kurum İçi İç Tetkik raporlarının ve Kalite Yönetim Sistemi Performansının değerlendirildiği “Yönetimin Gözden Geçirme Toplantısı (YGG)” 12 Aralık 2024 tarihinde, Rektör Yardımcısı Kalite Yönetim Sistemi Temsilscisi Prof. Dr. Hasan Tezer'in başkanlığında yapıldı.
Teknoloji Fakültesi A Blok Konferans Salonunda düzenlenen toplantıya; Rektör Yardımcısı Kalite Yönetim Sistemi Temsilcisi Prof. Dr. Hasan Tezer, Kalite Yönetim Sistemi Temsilci Vekili Öğr. Gör. Mehmet Gülsün, Üniversitemiz Fakülte Dekanları, Enstitü Müdürleri, Yüksekokul Müdürleri, Koordinatörler, İdari Birim Amirleri, Uygulama ve Araştırma Merkez Müdürleri ve Kalite Çalışma Ekibi katılım sağladı.
Rektör Yardımcısı Kalite Yönetim Sistemi Temsilcisi Prof. Dr. Hasan Tezer açılış konuşmasında; Gazi Üniversitesinin, misyonu, eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve yönetsel süreçlerinde tesis ettiği kalite güvencesi sistemini sürekli geliştirdiğini ve iyileştirdiğini söyledi.
"Kalite; bir ürün veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneği, standartlara uygunluk derecesi, verimlilik, esneklik ve etkili olmaktır. Müşteri memnuniyetidir” diyen Prof. Dr. Hasan Tezer, şöyle konuştu: “Kalite, bir kurumda herkesin işidir, en üst yöneticiden, en alt kademedeki personele kadar tüm çalışanların iş süreçlerine katılımını esas alan bir yönetim felsefesidir, hizmetin iyi tanımlanmış süreç ve süreç ilişkileri ile sürekli geliştirilmesidir.”
Üniversitemiz hizmetlerinde, faaliyetlerinde ve tüm süreçlerinde kalitenin tesis edilmesinin etkin ve sürdürülebilir yönetim sistemleriyle mümkün olduğuna değinen Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Tezer, Kalite Yönetim Sistemini uygulamaya karar vermenin, kurumun genel performansını artırmaya yardım etmesi ve sürdürülebilir başarıya sağlam bir temel oluşturması bakımından, kurum açısından stratejik bir karar olduğunu ifade etti.
Prof. Dr. Hasan Tezer, Üniversitemizin Kalite Güvence Sistemi çalışmaları bağlamında 12 Aralık 2023 tarihinde, TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi almaya hak kazandığını vurguladı. Prof. Dr. Tezer, etkin ve sürdürülebilir bir Kalite Yönetim Sistemi’nin; işlerin standartlaştırılmasını, kişiye bağımlılığın en aza indirgenmesini, yeni çalışanların uyum süresinin azaltılmasını, aynı, ölçülebilir, karşılaştırılabilir nicel veriler üzerinden değerlendirmeyi, önleyici faaliyetlerin kurum kültürüne kazandırmayı, ekip çalışmasını desteklemeyi, süreçlerin gözden geçirilmesini ve iyileştirilmesini, sağlıklı bilgi akışını sağladığını kaydetti.
Kalite Yönetim Sisteminin, sürdürülebilir başarıyı yöneten kılavuz değerlere sahip bir süreç olduğunun üzerinde duran Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Tezer, “Kalite doküman fazlalığı değildir. Kalite uyulması gereken minumum şartları belirler. Kalite yönetime etkin veri akışını sağlar. Kalite sistemli çalışma metodudur. Etkin bir siteme sahip olmak için iyi bir dokümantasyona sahip olmak gereklidir” diye konuştu.
Toplantı; Kalite Yönetim Sistemi Temsilci Vekili Öğr. Gör. Mehmet Gülsün’ün 2024 yılı Kalite Yönetim Sistemi Performans Raporu sunumuyla devam etti. Öğr. Gör. Mehmet Gülsün, Üniversitemiz akademik ve idari birimleriyle yapılan iç tetkik çalışmaları sonuncunda elde edilen verilerle hazırlanan İç Tetkik Değerlendirme Raporunda yer alan tüm birimlerdeki olumlu-olumsuz iyileştirmeye açık yönleri, eksiklikleri, yapılan güncellemeleri, uygunsuzluklar ve kalite yönetim sistemini katılımcılarla paylaştı. Toplantı, soru ve cevap bölümünün ardından sona erdi.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.